Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego

Szkolenia na Terapeutę Integracji Sensorycznej

CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO ODITIS prowadzi SZKOLENIA I, II i III stopnia na Terapeutę Integracji Sensorycznej. Ukończenie wszystkich III stopni szkolenia oraz zdanie przewidzianych egzaminów teoretycznych i praktycznych pozwala na uzyskanie Certyfikatu Terapeuty Integracji Sensorycznej, który nadaje uprawnienia do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej.

CKZIU ODITIS wydaje certyfikaty i zaświadczenia na podstawie § 22 ust. 3 i ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2019r. poz. 652.)

Szkolenia adresowane są  do  absolwentów studiów  z następujących kierunków: psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, logopedia, fizjoterapia, pielęgniarstwo, medycyna. Absolwentów wszystkich kierunków obowiązuje przygotowanie pedagogiczne.

Szkolenie na Terapeutę Integracji Sensorycznej to 200 godzin intensywnej nauki wypełnionej wiedzą merytoryczną oraz praktyczną.

Nad stroną merytoryczną czuwać będzie wieloletni instruktor metody integracji sensorycznej a wiedzą praktyczną na bogato wyposażonej sali terapeutycznej dzielić się będą doświadczeni terapeuci SI.

Podczas warsztatów na sali SI uczestnikom przedstawione zostaną praktyczne sposoby pracy wspierające sensomotoryczny rozwój dziecka. Uczestnik szkolenia otrzyma konkretne umiejętności, które pozwolą mu prowadzić terapię SI tak aby dziecko osiągnęło najlepsze wyniki i trwałe efekty.

Szkolenia na Terapeutę Integracji Sensorycznej w 2024 roku

Termin: 17.02-20.02.2025  zapisz się 
( osoby wysyłające formularz zostają automatycznie zapisane  na wszystkie trzy stopnie )
  • Czas trwania szkolenia: 4 dni – 36 godzin wykładowych w godzinach 9:00 – 16:30
  • Cena: 1800 zł 
  • Liczba miejsc ograniczana, decyduje kolejność  zgłoszeń
  • Miejsce szkolenia: Park Naukowo Technologiczny, Trzy Lipy 3, Gdańsk

zakres tematyczny:

  • Teoretyczne założenia przebiegu procesów SI – J. Ayres.
  • Neuroanatomiczne podstawy przebiegu procesów SI.
  • Budowa i funkcjonowanie obwodowego i ośrodkowego układu nerwowego.
  • Budowa i funkcjonowanie układów sensorycznych.
  • Typologia i ocena przetwarzania sensorycznego.
  • Mózg a trauma, neurobiologiczne podstawy powstawania traumy.

Prowadzący: 
mgr Ewa Romanik, neurologopeda, psychotraumatolog, terapeuta i nauczyciel metody SI
mgr Izabela Gelleta, fizjoterapeuta, pedagog, terapeuta i nauczyciel metody SI

Termin: 24.06-06.07.2024 ( bez niedzieli 30.06.2024 ) brak miejsc
  zapisz się na kolejną edycję 30.06-12.07.2025
  • Czas trwania szkolenia: 12 dni-110 godzin wykładowych w godzinach 9:00 – 16:30 ( zajęcia wykładowe kończą się o 15:45 a 45 min jest Państwa pracą własną w celu przygotowania się do egzaminu kończącego kursu II stopnia)
  • Cena: 3600 zł 
  • Liczba miejsc ograniczana, decyduje kolejność  zgłoszeń
  • Miejsce szkolenia: Park Naukowo Technologiczny, Trzy Lipy 3, Gdańsk

zakres tematyczny:

  • Prezentacja i ćwiczenia prób klinicznych procesów SI.
  • Prezentacja i ćwiczenia Południowokalifornijskich Testów SI.
  • Obliczanie i interpretacja wyników Południowokalifornijskich Testów SI.
  • Typologia zaburzeń SI.
  • Ocena przetwarzania bodźców sensorycznych u małych dzieci (Zaburzenia samoregulacji).
  • Ocena przebiegu procesów SI u dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, dysleksją, ADHD, zespołami genetycznymi, całościowymi zaburzeniami rozwoju, MPDZ, PTSD.
  • Analiza kliniczna diagnozy SI i pisemne opracowywanie diagnozy na bazie przeprowadzonych badań.
  • Budowa planów terapii
  • Planowanie diety sensorycznej
  • Egzamin teoretyczny z merytorycznego zakresu kursu I i II stopnia.

Prowadzący: 
mgr Ewa Romanik – neurologopeda, psychotraumatolog, terapeuta i nauczyciel metody SI
mgr Izabela Gelleta, fizjoterapeuta, pedagog, terapeuta i nauczyciel metody SI

 

Terminy:
19.08-24.08.2024 I grupa 20 osób brak miejsc
26.08-31.08.2024 II grupa 20 osób brak miejsc
  zapisz się na kolejną edycję
18.08-23.08.2025 I grupa 20 osób 
25.08-30.08.2025 II grupa 20 osób 
  • Czas trwania szkolenia:  6 dni – 54 godzin wykładowych w godzinach 9:00 – 16:30

  • Cena: 2100 zł 

  • Liczba miejsc ograniczana, decyduje kolejność  zgłoszeń

  • Miejsce szkolenia: Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ODITIS, ul. Matemblewska 42 lok. usługowy nr 1, Gdańsk

     

zakres tematyczny:

  • Zasady ogólne terapii SI – sala i sprzęt.
  • Terapia SI w konkretnych zaburzeniach integracji sensorycznej.
  • Zajęcia praktyczne na sali terapeutycznej
  • Budowa terapii oraz planowanie diety sensorycznej
  • Egzamin praktyczny z umiejętności posługiwania się narzędziami diagnostycznymi.

Prowadzący: 
mgr Ewa Romanik – neurologopeda, psychotraumatolog, terapeuta i nauczyciel metody SI
mgr Izabela Gelleta, fizjoterapeuta, pedagog, terapeuta i nauczyciel metody SI

13.04.2024 zapisz się na kolejną edycję
  • Czas trwania szkolenia:  1 dni – 12 godzin wykładowych w godzinach 9:00 – 18:00

  • Cena: 690 zł

  • Miejsce szkolenia:  Gdańsk

  • Prowadzący: Ewa Romanik / Izabela Gelleta

  • Decyduje kolejność wysyłanych zgłoszeń

to warsztat skupiający się na ocenie cech przetwarzania sensorycznego u dzieci w wieku od 0 do 4 lat. Przetwarzanie sensoryczne to szerokie pojęcie, które ogólnie odnosi się do opracowywania informacji sensorycznych przez układ nerwowy, zarówno w zakresie funkcji receptorów ośrodkowego jak i obwodowego układu nerwowego.

Zdolność lub niezdolność małego dziecka do integracji, modulacji i różnicowania bodźców sensorycznych może mieć ogromny wpływ na komfort życia jego jak i jego rodziny. Ponieważ dzieci z wyzwaniami przetwarzania sensorycznego reagują niewłaściwie na określone bodźce nie są w stanie zorganizować automatycznej i płynnej odpowiedzi adaptacyjnej.  Sposób w jaki reagują może wpływać na zdolność odpowiedniego przystosowania się do codziennych sytuacji, regulowania uwagi, nastrojów oraz prawidłowego funkcjonowania w codziennym życiu

Wczesna identyfikacja cech przetwarzania sensorycznego małego dziecka jest ważna, aby zminimalizować wpływ nieprawidłowości na rozwój poznawczy, emocjonalny, behawioralny i społeczny dziecka.

Zakres tematyczny warsztatu;

  • Omówienie Diagnostycznej Klasyfikacja Zdrowia Psychicznego i Zaburzeń Rozwojowych w okresie niemowlęcym i wczesnym dzieciństwie (DC 0-3 R), która jest najczęściej stosowaną klasyfikacją diagnostyczną i zawiera klasyfikację „trudności samoregulacji przetwarzania sensorycznego”.
  • Przegląd dostępnych narzędzi diagnostycznych do funkcjonalnej oceny rozwoju małego dziecka
  • Jakościowa ocena modyfikowanych prób klinicznych SI
  • Ocena różnicowa pomiędzy zaburzeniami SI a innymi zaburzeniami neurorozwojowymi
  • Opracowywanie pisemnych raportów z przeprowadzonego procesu diagnostycznego
  • Sposoby i techniki terapeutyczne wspomagające sensoryczno-motoryczny rozwój małego dziecka
  • Współpraca z rodzicem, dieta sensoryczna, modyfikacja otoczenia.
19.04.2024 zapisz się 
  • Czas trwania szkolenia:  1 dni – 12 godzin wykładowych w godzinach 9:00 – 18:00

  • Cena: 690 zł

  • Miejsce szkolenia:  Gdańsk

  • Prowadzący: Ewa Romanik / Izabela Gelleta

  • Decyduje kolejność wysyłanych zgłoszeń

to warsztat skupiający się na ocenie cech przetwarzania sensorycznego u dzieci w wieku od 4 do 9 lat. Ocena przebiegu procesów modulacji, różnicowania i percepcji bodźców sensorycznych u dziecka jest pierwszym i podstawowym zadaniem terapeuty SI.

Proces neurobiologiczny obejmuje pięć etapów przetwarzania sensorycznego: rejestrację, modulację, różnicowanie, integrację i praktyczne zastosowanie, czyli adaptację. Proces ten ma kluczowe znaczenie dla procesów poznawczych, uwagi, percepcji wzrokowej, pamięci i planowanie działania. U rozwijającego się człowieka przebieg procesów sensorycznych pozwala na osiąganie prawidłowych umiejętności motorycznych, takich jak postawa, równowaga czy obustronna koordynacja ruchowa. Do rozwoju osobistej autonomii człowieka niezbędna jest dobra identyfikacja, interpretacja i dyskryminacja bodźców czuciowych i motorycznych.

U dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego proces ten przebiega w sposób nieprawidłowy.

Celem warsztatu jest ocena różnych wzorców przetwarzania sensorycznego. Na bazie Południowokalifornijskich testów SI o właściwościach psychometrycznych oraz kanonu obserwacji klinicznych dokonywać będziemy analizy przetwarzania sensorycznego u dzieci w wieku 4-9 lat. Program obejmuje także analizę wypełnianych przez opiekunów kwestionariuszy oraz innych dostarczanych dokumentów. Warsztat zapewnia pogłębienie myślenia klinicznego i dokonywanie analizy procesów SI, znacząco usprawni opisywanie procesów SI w raportach diagnostycznych a także podniesie jakość pracy terapeuty i diagnosty SI.

Zakres tematyczny warsztatu:

  • Ilościowe opracowywanie wyników Południowokalifornijskiech testów SI.
  • Analiza i jakościowa ocena obserwacji klinicznych i inwentarzy.
  • Uzupełnianie obrazu diagnostycznego informacjami z dokumentów dla rodziców i nauczycieli.  
  • Opracowywanie pisemnych raportów z przeprowadzonego procesu diagnostycznego.
  • Współpraca z rodzicem, dieta sensoryczna, modyfikacja otoczenia.
10.02.2024 zapisz się 
  • Czas trwania szkolenia:  1 dni – 12 godzin wykładowych w godzinach 9:00 – 18:00

  • Cena: 690 zł

  • Miejsce szkolenia:  Gdańsk

  • Prowadzący: Izabela Gelleta

  • Decyduje kolejność wysyłanych zgłoszeń

Program:

• Rozwój posturalnego napięcia mięśniowego i wzorców ruchowych w ontogenezie w zakresie motoryki duzej i małej.
• Kontrola i regulacja posturalnego napięcia mięśniowego.
• Znaczenie aktywności stopy dla kontroli posturalnej.
• Rodzaje zaburzeń napięcia mięśniowego i ich skutki w aspekcie kształtowania się kontroli posturalnej – mechanizmy kompensacyjne.
• Testy z zakresu SI wykorzystywane dla oceny kontroli posturalnej.
• Zasady, metody i sposoby oddziaływań terapeutycznych w aspekcie terapii SI w ujęciu praktycznym.

Prowadzący:

Ewa Romanik

mgr Ewa Romanik – logopeda, neurologopeda, psychotraumatolog, terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel metody integracji sensorycznej, doświadczony terapeuta dzieci z zaburzeniami rozwoju, z dysfunkcjami neurologicznymi, z niepełnosprawnością, z zespołami genetycznymi oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Specjalizuje się w diagnostyce zaburzeń SI. Wykładowca akademicki.Twórca autorskich programów dla szkół wyższych oraz autorskich szkoleń, kursów i warsztatów z zakresu SI. Dyrektor Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej ODITIS

Izabela Gelleta

mgr Izabela Gelleta Specjalista rehabilitacji ruchowej I stopnia, terapeuta metod NDT-Bobath, PNF, SI, pedagog, wykładowcą akademicki z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, szczególnie z małymi dziećmi.

Prowadzi szkolenia i warsztaty terapeutyczne przeznaczone dla:

  • nauczycieli wychowania przedszkolnego i zintegrowanego, pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, terapeutów integracji sensorycznej, innych specjalistów pracujących z niemowlęciem, małym dzieckiem, dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w placówkach oświatowo-wychowawczych, terapeutycznych i integracyjnych;
  • fizjoterapeutów, pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów integracji sensorycznej, innych specjalistów pracujących z niemowlętami i małymi dziećmi (do 2 roku życia) w placówkach służby zdrowia, oświatowo-wychowawczych i ośrodkach terapeutycznych;
  • rodziców i opiekunów noworodków i niemowląt oraz małych dzieci.
  • Jest współzałożycielem Fundacji „Wsparcie na Starcie” 

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego ODITIS 

Tel. 532-106-128, pon-pt godz. 9:00 – 14:00

w pozostałych dniach prosimy o kontakt drogą elektroniczną  e-mail: szkolenia@oditis.pl

opłaty za kursy: PKO BP 68 1020 1169 0000 8802 0131 8732  

REGON 141724421      NIP 5831940814

Fatima Lubian

koordynator ds. szkoleń i administracji

fatima.l@oditis.pl tel. 532-106-128

Kontakt

poradnia@oditis.pl

szkolenia@oditis.pl

trauma@oditis.pl

+48 532-106-128

Call Now Button