nasz zespół

Profesjonalizm i wysoki poziom terapii prowadzanej w  Poradni ODITIS jest dla nas priorytetem. W trosce o najlepszą opiekę dla naszych Pacjentów, stale poszerzamy i doskonalimy swoje kwalifikacje. Wszystkie zajęcia prowadzą dyplomowani terapeuci o różnej specjalizacji. 

Ewa Romanik

Ukończyłam filologię i neurologopedię na Uniwersytecie Gdańskim oraz studia logopedyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Dopełnieniem mojej ścieżki edukacyjnej był kurs integracji sensorycznej. Po wielu latach zdobywania doświadczeń jako diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej otrzymałam możliwość dalszego rozwoju zawodowego, uzyskałam tytuł instruktorski – nauczyciela metody integracji sensorycznej. Moim najświeższym osiągnięciem są studia podyplomowe na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, gdzie uzyskałam tytuł psychotraumatologa. Prywatnie jestem mamą czwórki dzieci, choć one pewnie oburzyłyby się określeniem „dzieci”, bo okres dzieciństwa mają już za sobą. Mam atypowe Adhd :), wszędzie mnie pełno, kocham ludzi, uwielbiam podróżować, uczyć się, czytać książki, oglądać filmy i odkrywać tajemnice ludzkiego mózgu. Moim największym przyjacielem jest Jezus Chrystus.  Jeśli ktoś ma ochotę na bliższe poznanie mojej osoby jak i historii Ośrodka ODiTiS zapraszam na stronę główną po szczegóły.

Marta

Jestem pedagogiem, diagnostą, certyfikowanym terapeutą metody prof. Alfreda Tomatisa, protetykiem słuchu oraz terapeutą treningu słuchowego, wzrokowego i motorycznego metodą Warnkego, terapeutą metody SI oraz terapeutą ręki. Swoje doświadczenie zdobywałam pracując w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej i przedszkolu jako terapeuta. Skończyłam studia podyplomowe m.in. z zakresu Terapii Pedagogicznej i Integracji Sensorycznej. Chętnie dzielę się wiedzą – prowadzę szkolenia dla rad pedagogicznych i warsztaty dla Rodziców. Wspomaganie rozwoju dziecka interesuje mnie zawodowo i prywatnie – jako mamy bliźniaczek, które nieco pośpieszyły się z przyjściem na świat.

terapeuta-oditis
oditis INTEGRACJA

Karolina

Z wykształcenia jestem polonistką, logopedą o specjalizacji neurologopedycznej oraz terapeutą Integracji Sensorycznej. Przez cały czas rozwijam się zawodowo, biorąc udział w różnych kursach doszkalających, między innymi: “Terapia behawioralna dzieci z autyzmem – III stopniowy kurs”,  “Niedokształcenie mowy – afazja rozwojowa”,  “Ocena funkcjonalna traktu ustno – twarzowego. Mioterapia”,  “Makaton. Program rozwoju komunikacji – szkolenie I stopnia”, “Wykorzystanie metody werbo – tonalnej w terapii dzieci z problemami w komunikacji językowej”, “Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia – szkolenie I stopnia”, “Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia.”, „Stymulacja traktu ustno – twarzowego”. Prywatnie jestem spełnioną mamą dwójki dzieci. Bardzo bliski memu sercu jest nurt rodzicielstwa bliskości oraz porozumienia bez przemocy, w zgodzie z którym staram się wychowywać moje dzieci. To podejście, oparte na relacji, empatii i wzajemnym szacunku, przenoszę również na grunt terapii. Staram się, żeby każde dziecko czuło się przy mnie dobrze, a terapię traktowało jako dobrą zabawę. Moją wielką pasją jest muzyka i śpiewanie. Od wielu lat realizuję ją, grając koncerty i nagrywając piosenki oraz teledyski.

Damian

Ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku z tytułem magistra fizjoterapii. Swój staż zawodowy rozpocząłem od poradni rehabilitacyjnej, w której spotkałem się i mierzyłem z wieloma jednostkami chorobowymi. Następnie pogłębiałem swoje doświadczenie zawodowe w poradni wad postawy, stowarzyszeniu osób z niepełnosprawnościami, oraz fundacji zajmującej się dziećmi z chorobami wynikającymi z uszkodzenia płodu w czasie ciąży. Pracuje ze schorzeniami związanymi z zaburzeniami układu ruchu – napięcia mięśniowe, opóźniony rozwój motoryczny, asymetrie, wady wrodzone i nabyte postawy ciała i stóp; chorobami układu neurologicznego, metabolicznego, schorzeniami układu oddechowego, stale podnosząc swoje kwalifikacje. Jestem certyfikowanym terapeutą metod PNF, Mulligan, Terapii czaszkowo-krzyżowej, Kinesilogy Taping, oraz Integracji Sensorycznej. Praca z dziećmi, możliwość kontrolowania i wspomagania ich prawidłowego rozwoju sprawia mi dużą satysfakcję i „ nakręca do działania”.

terapeuta-oditis

Anna

Jestem certyfikowanym terapeutą Integracji Sensorycznej, psychopedagogiem, nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej z nauczaniem języka angielskiego. Pracę z dziećmi rozpoczęłam 11 lat temu i „wsiąkłam”. Jest to nie tylko moja praca, ale również pasja. W związku z tym chętnie podnoszę własne kwalifikacje i umiejętności uczestnicząc w kursach i szkoleniach oraz kończąc studia podyplomowe z Etyki, czy Integracji Sensorycznej. Obserwując zmieniające się zachowanie moich wychowanków: coraz większe trudności ze skupieniem uwagi, problemy motoryczne, zachowania, które często odbierane są jako agresywne, zaczęłam zadawać sobie pytanie z czego to wynika. I tak zaczęła się moja przygoda z Integracją Sensoryczną.

Pola

Jestem oligofrenopedagogiem z doświadczeniem w pracy z dziećmi z wieloraką niepełnosprawnością, ukończyłam studia z zakresu Pedagogiki Specjalnej na Uniwersytecie Gdańskim, o specjalizacji  Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Ukończyłam kursy uprawniające mnie do pracy metodą integracji sensorycznej, oraz terapii ręki, swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam w Przedszkolu Specjalnym dla Dzieci z MPD, gdzie pracuję jako wychowawca jednej z grup. Wspieranie rozwoju dzieci jest dla mnie niezwykle inspirujące, jako  wspólne  odkrywanie z dziećmi ich możliwości, pokonywanie barier i trudności, bazując na ich zasobach.

Piotr

Ukończyłem na Uniwersytecie Gdańskim resocjalizację oraz pedagogikę ze specjalizacją: pedagogika mobilna w kulturze cyfrowej. Ponadto jestem oligofrenopedagogiem, a także certyfikowanym terapeutą Integracji Sensorycznej. Praca z dziećmi niemal od zawsze była moją pasją, którą realizowałem jeszcze w czasie szkoły, będąc wolontariuszem w placówkach wsparcia dziennego Caritas. Nabywałem doświadczenia pracując jako wychowawca kolonijny, w schronisku dla bezdomnych oraz w domu dziecka. Obecnie poświęciłem się pracy w szkole, gdzie wspieram dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Realizuję również Specjalistyczne Usługi Opiekuńcze dla dzieci ze spektrum autyzmu. Jestem osobą ciekawą świata, moją pasją jest historia i sport. Często można mnie spotkać na wydarzeniach dla odtwórców wczesnego średniowiecza lub w dojo, gdzie trenuję Aikido.

Dominika

Z wykształcenia jestem pedagogiem specjalnym oraz certyfikowanym terapeutą Integracji Sensorycznej. Ukończyłam edukację i terapię osób z autystycznego spektrum zaburzeń na Uniwersytecie Gdańskim oraz edukację i rehabilitację osób z niepełnosprawnością intelektualną na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim. Prywatnie jestem bardzo rodzinną osobą, uwielbiam podróżować i odkrywać nowe miejsca. Ogromną rolę w moim życiu odgrywa aktywność fizyczna, która towarzyszy mi od najmłodszych lat, dlatego preferuje aktywne formy wypoczynku, a w szczególności długie wędrówki po polskich Tatrach. Jestem uśmiechnięta, energiczna i ciekawa świata, a swoją dobrą energią i pozytywnym nastawieniem potrafię zarazić ludzi wokół mnie. Nieustannie rozwijam się zawodowo i poszerzam swoje kompetencje uczestnicząc w kursach oraz warsztatach doszkalających, aby móc lepiej zrozumieć z czego wynikają trudności moich podopiecznych oraz zadbać o nich w jak najlepszy sposób.

oditis

Anna

Jestem pedagogiem, oligofrenopedagogiem i socjoterapeutą. Na codzień pracuję jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Aby lepiej zrozumieć trudności moich podopiecznych, postanowiłam zgłębić wiedzę z zakresu Integracji Sensorycznej, zostając certyfikowanym terapeutą tej metody. Praca z dziećmi jest moją wielką pasją, dlatego spędzam z nimi czas również w czasie wakacji i ferii, organizując różnego rodzaju półkolonie i kolonie tematyczne. W wolnym czasie, jak na technologa żywienia przystało, oddaje się „kuchennym rewolucjom”, uwielbiam karmić ludzi. Jestem także spełnioną mamą dwóch córek. Szaleję za zwierzakami, najbardziej kocham psy.

Karolina

Z wykształcenia jestem pedagogiem, studia magisterskie ukończyłam na Uniwersytecie Gdańskim. Jestem również certyfikowanym terapeutą Si, terapeutą ręki oraz instruktorką jogi dla dzieci. Uczestniczyłam również w wielu różnych kursach i szkoleniach metodycznych min. Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Animator zabaw dziecięcych, Logorytmika czy Komunikacja metoda NVC. Przez 7 lat prowadziłam swoje centrum edukacyjne dla dzieci, w ramach którego stworzyłam autorskie programy zajęć ogólnorozwojowych.

Bardzo cenie sobie aktywność fizyczną, która w różnych formach i dyscyplinach sportowych towarzyszy mi w życiu od najmłodszych lat.

Moim ulubionym miejscem na ziemi są góry i skały, w których spędzam czas wspinając się, uprawiając turystkę wysokogórską, jeżdżąc na snowboardzie oraz wędrując z moimi synkami. Brak gór w trójmieście rekompensuje sobie treningami wspinaczki na ściankach i boulderach oraz wycieczkami po okolicznych parkach krajobrazowych.

Oditis

Agata

Jestem psychologiem, ponadto ukończyłam studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej, Stosowanej Analizy Zachowania oraz terapii Integracji Sensorycznej. Od początku mojej drogi zawodowej poświęciłam się pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami. Pracowałam w przedszkolach, szkole oraz specjalistycznych placówkach, a także jako opiekun kolonijny i instruktor rekreacji ruchowej. W pracy z dziećmi najbardziej podoba mi się fakt, że uruchamia ona pokłady kreatywności, empatii, wdzięczności oraz że pozwala mi spojrzeć na świat oczami dziecka, dzięki czemu każdego dnia uczę się czegoś nowego. Prywatnie jestem pasjonatką sztuk walki oraz gram na różnych instrumentach (między innymi na pianinie, ukulele, bębnach i kalimbie).

Weronika

Uwielbiam spędzać czas z dziećmi w formie terapii połączonej z zabawą. Jestem terapeuta integracji sensorycznej,  pedagogiem,   oligofrenopedagogiem,   tutorem, pedagogiem   wczesnoszkolnym. Na codzień  pracuję  w  jednym z sopockich przedszkoli. Moja największą pasją i zawodową miłością są dzieci. Wolny czas spędzam na pracy na koloniach jako wychowawca, instruktor, kierownik- tam jest kawałek mojego  serca.  Obecnie poszerzam swoją wiedzę,  odbywając kurs z treningu umiejętności społecznych   oraz  terapii  ręki.   Stawiam  na  rozwój   w  przyszłości  czas  poświęcony  na   naukę chciałabym przeznaczyć na zdobywanie umiejętności z zakresu pracy z dziećmi z spectrum autyzmu. Powiedz mi o czym marzysz a powiem Ci kim jesteś” o czym ja marzę?  Och marzeń mam wiele!  Ale największe z nich to  zjeść pizzę prosto z  Włoskiej pizzerii,  zobaczyć wodospad, nauczyć się jeździć na motocyklu i pojechać na spokojne wakacje nad ciepłą plażę.

Łucja

Ukończyłam logopedię ze specjalnością neurologopedia oraz pedagogikę specjalną ze specjalnością surdopedagogika  na  Uniwersytecie   Gdańskim.  Jestem  kognitywistką,  terapeutką   ręki,   trenerką umiejętności   społecznych   oraz   terapeutą   Integracji   Sensorycznej.   Od 6 lat pracuję  z  dziećmi 
z t
rudnościami w rozwoju mowy i języka o różnym podłożu (niedosłuch, zaburzenia  miofunkcjonalne, afazja, ORM, autyzm, zespoły genetyczne, FASD), trudnościami w przyjmowaniu pokarmów i dziećmi niemówiącymi. W swojej pracy wykorzystuję AAC, elementy metody krakowskiej, PROMPT, elementy PNF,  werbogesty,  MAKATON i  wiele,  wiele  innych.  Niezwykle  ważne jest   dla   mnie   całościowe podejście   do.  pacjenta   dlatego  nieustannie  uczestniczę  w  kursach,  szkoleniach i konferencjach naukowych z zakresu  pedagogiki,  fizjoterapii  i  logopedii.  Moje  zainteresowania badawcze dotyczą zaburzeń  funkcji  prymarnych u dzieci i  młodzieży z  FASD. Prowadzę autorskie szkolenie z zakresu diagnozy i   terapii logopedycznej  dzieci i  młodzieży z  FASD. W  wolnym  czasie   łapię jod  w  płuca podczas biegów po trójmiejskich lasach, jeżdżę na rowerze, ćwiczę jogę i za dużo czytam 🙂 

Justyna

Ukończyłam    Wychowanie   Fizyczne    z    gimnastyką    korekcyjno-kompensacyjną   na   Akademii Wychowania  Fizycznego w Gdańsku oraz studia podyplomowe na kierunku Wczesne wspomaganie. Jestem   Terapeutą   Integracji   Sensorycznej.   Aktualnie.  jestem   nauczycielem   w  jednej ze szkół podstawowych.  Swoje   doświadczenia   zdobywałam   wcześniej   pracując  z dziećmi   ze  spektrum autyzmu   i porażeniem   mózgowym.   W pracy  z dziećmi   staram się   wykorzystywać w pełni swoją wiedzę i „zarażać” pogodą ducha. Uwielbiam chodzić po górach i słuchać poezji śpiewanej.  

Renata

Z wykształcenia jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wieloletnim dyrektorem przedszkola. Cała moja kariera zawodowa koncentruje się wokół dzieci w wieku przedszkolnym, jednak cały czas poszerzam swoje kompetencje. Dlatego, ukończyłam m.in. studia podyplomowe Integracja Sensoryczna. Jestem certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej,  posiadam również dyplom studiów podyplomowych z terapii pedagogicznej. Wiedzę z tego zakresu wykorzystuję w codziennej pracy. Uczestniczyłam także w kursie glottodydaktyki dzięki, któremu mogę prowadzić naukę czytania i pisania metodą prof. B. Rocławskiego. Moje zainteresowania integracją sensoryczną wynikają z wieloletniej obserwacji dzieci z różnymi trudnościami i widzę, że zajęcia integracji sensorycznej im pomagają. Jestem zapalonym chodziarzem, niepoprawną wielbicielką kryminałów i miłośniczką kotów. Jestem otwarta na nowe wyzwania – bez nich życie staje się szare i smutne.

Asia

Jestem absolwentką Wczesnej Edukacji i Logopedii na Uniwersytecie Gdańskim. Oligofrenopedagogiem  ze znajomością języka migowego na poziomie zaawansowanym, a także  Terapeutą Integracji Sensorycznej. W wolnych chwilach uczestniczę w warsztatach dotyczących pracy Metodą Krakowską, którą wykorzystuję podczas terapii z dziećmi z Autyzmem i Zespołem Downa. 

Katarzyna

Z wykształcenia jestem psychologiem. W kręgu moich głównych zainteresowań znajduje się pomoc dziecku o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz praca z rodziną. Od początku swojej kariery zawodowej pracowałam z dziećmi i ich rodzinami. Na początku w przedszkolu a od 23 lat w szkole z oddziałami integracyjnymi. Swoje doświadczenie wzbogacałam również w oparciu o pracę w pomorskich Poradniach Psychologiczno – Pedagogicznych. W związku z tym, iż lubię dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem prowadzę zajęcia dla studentów trójmiejskich, wyższych uczelni. Kluczowym w relacji w moim przekonaniu jest porozumienie i dlatego jestem też certyfikowanym mediatorem. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu Terapii Pedagogicznej oraz posiadam przygotowanie do prowadzenia zajęć profilaktycznych i psychoedukacyjnych w tym ”Szkoły dla rodziców i wychowawców”. Jestem również trenerem z certyfikatem I i II stopnia Treningu Umiejętności Społecznych. W kręgu moich zainteresowań są również alternatywne i wspomagające metody komunikacji – ukończyłam szkolenia m. in. z zakresu komunikacji Systemem Blissa, Makaton, PCS. Mam 25 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi z różnorodnymi niepełnosprawnościami i ich rodzinami. Ukończyłam wiele szkoleń z zakresu diagnozy i terapii dzieci i młodzieży (w tym diagnozy i terapii FASD) i cały czas się rozwijam. Prowadząc terapie psychologiczne robię to w nurcie poznawczo – behawioralnym. Lubię słońce i ciepłe morze. Mam dorosłą już córkę.

Fatima

Usprawniam procesy w Ośrodku za pomocą innowacyjnych narzędzi IT.  Zarządzam bazami danych, strategią marketingową, księgowością i kadrami. Zajmuję się szkoleniami z Integracji Sensorycznej. Jestem Terapeutą Integracji Sensorycznej, protetykiem słuchu oraz terapeutą treningu słuchowego, wzrokowego i motorycznego metodą Warnkego. Stawiam przed sobą wysokie wymagania dążąc do perfekcji, pracując nad  rozwojem  osobistym,  wyznaję motto  „… w drodze do szczęścia nie napotkasz żadnych przeszkód, prócz tych, które sam wzniesiesz w myślach i w wyobraźni.”  Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i matką bliźniąt, w wolnych chwilach czytam książki ponieważ dzięki temu pogłębiam wiedzę, stymuluję umysł oraz wzbogacam słownictwo.

koordynator-oditis

serdecznie zapraszamy

oditis